Ardo goes social...
Productie van vriesverse groenten en fruit
Ardo is op de social media trein gesprongen. Naast de klassieke "papieren communicatie" is ook website communication en E-marketing steeds belangrijker geworden. Een kort overzicht:
- General website: www.ardo.com
Onder het corporate gedeelte is er meer informatie over Ardo terug te vinden. De klanten vinden de informatie die aan hun domein gerelateerd is terug in drie verschillende segmenten: Retail Solutions, Food Service Solutions en Food Ingredients. In de productdatabank met zoekfunctie is het mogelijk om snel en zonder omwegen de juiste informatie te vinden.
- Job site: www.ardojobs.com
Hier worden alle vacatures binnen de Ardo-groep gepubliceerd.
- Facebook: www.facebook.com/freshfrozenvegetablesandfruits
Via de Ardo Facebookpagina houdt het bedrijf de volgers op de hoogte van wat reilt en zeilt binnen de Ardo groep. Het loont zeker de moeite om Ardo te liken, want wekelijks deelt Ardo met de volgers weetjes, heerlijke recepten en informatie over de nieuwste producten. Ook informatie over Ardo's inzet op vlak van duurzaamheid, beurzen en dergelijke ontbreken niet.
- LinkedIn: www.linkedin.com/company/ardo
Op de LinkedIn pagina wordt meer bedrijfsgerichte informatie gepubliceerd. Ardo als werkgever, beurzen, producten, maar ook nieuwe projecten komen aan bod. Hier worden ook de openstaande vacatures in de kijker geplaatst.
- Youtube: www.youtube.com/user/ArdoTV
Hier toont de culinair adviseur interessante bereidings- en presentatietips met bestaande en nieuwe Ardo producten. De filmpjes zijn beschikbaar in 7 talen.
Met enkele Social Media "DO's" maakt het bedrijf de werknemers wegwijs in het hele social media gebeuren.
- Een groot deel van de social media posts gaan over Ardo's inzet op vlak van duurzaamheid. Hiermee wil het bedrijf de medewerkers, klanten en eindconsumenten bewust maken van Ardo's engagement voor het milieu en duurzaamheid en hen stimuleren om samen op een milieuvriendelijke manier door het leven te gaan.
- Social media is een eenvoudige, snelle en efficiënte manier om veel mensen te bereiken zonder gebruik van papier.
- Via sociale media spoort het bedrijf de medewerkers aan om deel te nemen aan diverse sportactiviteiten (vb. met de fiets naar het werk). Dit uit zich in een grotere appreciatie voor en betrokkenheid met het milieu en welzijn.
- Platform voor contacten tussen werknemer, klanten, eindconsumenten en andere stakeholders.
- Transparantie: via social media laat het bedrijf zien wie ze zijn, wat ze doen. Mensen kunnen kennis maken met de bedrijfscultuur.
- Social media dragen bij tot betrokkenheid en engagement van de medewerker.
- Via Ardo's aanwezigheid op social media hoopt het bedrijf zijn naambekendheid te vergroten, wat op zich zal leiden tot een grotere verbondenheid, tot een stijging van gebruikers en een grotere consumptie van Ardo groenten en fruit per consument. De economische voordelen situeren zich dus op lange termijn.
- De vacatures die ingevuld raken via sociale media zijn zowel voor de werkgever als de nieuwe werknemer een economisch voordeel. Ardo draagt zo bij tot werkgelegenheid.